Måndagsexemplar

Det har varit en lång dag idag. Längre än vanligt. Jag har tråkigt. Nu. 


 

Jag letar efter något att roa mig med.


 

Det går tid.


 

Men så får jag lite flyt. Jag hittar en samling skrifter. Jag läser några texter. De som skriver är unga och har problem. Stora problem. Problem med vuxna, kärlek och jag vet inte vad. Alla ska vara värst. Och vilket språk de använder. Det är väldigt många fy och väldigt många fan. Nu bläddrar jag förbi många texter. Men så kommer en text som står ut. Den heter Volvo. Jag fastnar för den första raden: ”En gång var jag svag men Volvon gjorde mig stark.” Va fint.


 

Jag tänker en stund.


 

Jag vill också bli stark. Vissa tränar på gym och andra har en Volvo.  


 

Äntligen något konkret.


 

Jag har ingen Volvo. Ingen bil alls. Men nu är jag något på spåren. Jag går in på Volvos hemsida. Här kan jag få hjälp. Det är en stor bild i mitten. Till vänster på bilden är det en kvinna, i mitten en man och till höger en kvinna till. Alla är glada. Det där med glädje och Volvo verkar hänga ihop. Det är bekräftat.


 

Nu kommer det en ny bild. Det verkar vara någon typ av rotation av bilder. Jag snappar upp att det står ”engine”. Motor.


 

Nu klickar jag på bilden. Jag kommer till en konfiguration för båtmotorer. Hmm. Inte riktigt en bil. Men motor som motor. Så kanske. Jag vet ju dessutom inte vad han referera till när han sa att Volvon gjorde honom stark.


 

Jag trycker på Next.


 

Jag måste välja mellan tre alternativ för att komma vidare. Det är svårt. Som tur är finns det bilder till alla alternativ. Det ska hjälpa mig. Ändå blundar jag och väljer.


 

Puh. Allt verkar gått bra.


 Nu är det steg två. Jag måste välja längd på min båt. 5-40m. Jag vill ha en stor båt. Jag börjar stega upp i lägenheten för att få grepp om längden. Lägenheten är cirka 15m lång kommer jag fram till. Men jag kan inte säga exakt. Ojoj. Jag tar 40m. Vilken båt. What a boat. Hoppas jag kan få den svart. Vit verkar vara standard. Jag gillar inte den standarden.  


Sedan ska jag välja topphastighet. Jag har aldrig riktigt varit förtjust i snabba saker. Vägen dit gör resan värd har jag ju lärt mig. Och går det för snabbt ser man ingenting. Detta gäller såväl båtar som bilar. Ja juste. 15 knop räcker gott och väl. Jag börjar bli bra på det här, tänker jag. Nu tänker jag det igen. Jag väljer och väljer. Klickar och klickar. Tar beslut på löpande band. Beröm ska jag ha. 


 

Sista steget nu. Jag blir rekommenderad en motor. Den har lätt och säker manövrering, står det. Bra.  


 

Nu är jag i mål. Jag är tomhänt. Utan bil och utan båt.


 

Volvo. Båt. Motor. Allt gick så fort.


 

Ibland tar livet går sina egna vägar. Ändå känns det som jag missat något. Det måste ha gått fel någonstans på vägen denna gång. Jag kanske blev för ivrig. Girig.


Kommentarer
Postat av: Askungen

Läser...

Postat av: therese

oh men nu fick du mej o fatta hela galoppen, varför jag blivit en så svag person...måste vart för ja slutade jobba på volvo va... that´s it.

2006-08-28 @ 22:41:26
URL: http://joo-mee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback