Vidare om livet, jaget och allt det där

Jag har tagit ett beslut. De som känner mig vet att det inte är min starka sida. Jag är en väldigt obeslutsam person, så att säga. Jag har tänkt att jag måste komma vidare med problemen: livet, jaget och allt därtill. Det har gäckat mig länge nog. Jag har kommit till en punkt där  andra skulle slå näven i bordet och säga: nu får det vara nog. Jag har alltså bestämt mig för att söka hjälp. Professionell hjälp. Av en terapeut.

 
 

Det har inte varit ett enkelt beslut att ta, och speciellt inte att genomföra. Men efter att ha finkammat marknaden har jag funnit den bästa. Det är en hjärnskrynklare av rang, med många storheter bakom sig. Det har jag kollat upp. Helt själv. Björn heter mannen som ska göra det. Rätt man på rätt plats brukar det ju heta, och min man heter Björn. My man, Björn. Björn, my man, osv.    


  

Det som återstår är själva ersättningen. Och sånt kan rinna iväg. Betalt per timme ska de ju ha. Jag svettas redan. Jag har pungat ut en engångssumma på 149kr. Det räckte så länge. Han har alltså lämnat mig ovetandes om framtiden i övrigt. Det känns sådär.



 

Ni hittar terapeuten här.

 


Kommentarer
Postat av: velvet

å, han ser ut att vara en terapeut av det allra bästa slaget! jag hoppas ni finner er tillrätta med varandra!

2006-08-30 @ 18:37:08
Postat av: Ullis

Så jag ska sätta mig med en öl, lägga upp benen på bordet och njuta av lilla liseberg :)

2006-08-31 @ 08:31:37
Postat av: Karl

Plötsligt så slår det mig vilken fin nalle du har.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback