Bukowski avklarad med ett leende

Bukowski är ärlig, brutal. Det är hans stil. Han sätter tonen genom att inleda med "Detta är ett skönlitterärt verk och tillägnas ingen". Både humoristiskt och tragiskt.

Han är en berättare likt Baron Munchhausen, skillnaden är att Buk är iklädd t-shirt och naken nertill. "Jag låste kärran, stoppade nycklarna i fickan och klev ner i vattnet - det nådde mig nästan till midjan - och började vada mot Västra garaget. Det regnade fortfarande. Plötsligt steg vattnet nån decimeter till. Jag hade gått över gräsmattan och klivit ner från trottoaren. Bilen stod parkerad någons gräsmatta. Ett ögonblick tänkte jag att det skulle gå fortare att simma, sen tänkte jag, nej, det skulle se löjligt ut."

Postverket är en humortripp som säkerligen har inspirerat både Loe och Hornbys prosa. Har du inte läst den så gör det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback