Idiotiskt infall



Jag hade en vision: att skapa den ultimata bloggen, universums absolut sista blogg. Skriva fenomenalt insiktsfulla inlägg på den plats där bloggandet slutar.

Pretentiösa meningar som: "Här sitter jag med mörkret som ett täcke över mig, i min blårandiga pyjamas, vid avgrunden till allting, vägskälet till ingenstans, sista utposten, skuggan mellan fantasi och verklighet: i min etta i Stockholm. "

Men jag tror jag lämnar tanken där. Som en perfekt idé. Jag ser ingen mening med det längre. Hinner ju inte ens uppdatera de jag har.







Kommentarer
Postat av: Caroline

Precis. Erlend skulle nog kunna förändra ens liv. Man bara flyter med i vardagsstressen och gör vad normen säger att man bör göra. Istället för att stanna upp och reflektera. Man lever faktiskt bara en gång. Varför fokusera så mycket på vad man bör göra och så lite på vad man vill göra då?

Och det där med att perspektiv borde vara något man kan köpa och ta intravenöst - det är något av det bästa jag någonsin läst. Det var lite som att läsa sina egna tankar.



Och sen måste jag säga att din blogg är den mest insiktsfulla jag stött på, på väldigt länge. Ibland surfar jag runt i ren uttråkan och letar efter bloggar som är värda att läsas. Men jag blir oftast bara besviken. 90% av de man stöter på innehåller enbart skräp. Sådant som "hiss eller diss?" och trams. Men din, den har något.

Postat av: Magnus

Kul att du gillar min blogg. Jag gillar också Loes romaner. Skulle gärna skriva mer insiktsfullt om jag kunde, det är det bästa.

2008-09-22 @ 00:00:00
URL: http://timetokillistimetospill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback