Dörrar i en korridor

Korridoren är inte lång, men dörrarna är många och tunga.

 

Har fått en bricka för att öppna dem. Elektroniska lås.

 

Jag får grön cirkel 3 gånger på raken. Då är det bara att knalla på.

 

På dörren märkt Teleservice får jag en röd cirkel. Likadant på dörren till elcentralen. Där har jag inget att göra heller utan testar brickan lite på skoj. 

 

Så tonar den sista dörren upp sig. Jag ställer mig några centimeter ifrån den. Vi står ansikte mot ansikte (om man nu kan göra det med en dörr).

 

Jag tittar på brickan innan den möter läsaren.

 

Det hela är väldigt odramatiskt. Cirkeln lyser grönt nästan på en gång.

 

Jag sänker handtaget och kliver över dörrposten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback