Ett annat skäggstubb

Förresten så såg jag just Indiana jones på tv-maskinen. Vilken kärnkarl han är den där Indy. En riktig idealman. Nån vi andra ska se upp till. Han är allt: Professor i arkeologi, gentleman, superkändis, äventyrare, flanör och säkert duktig på att bygga saker... En James Bond som inte drar sig för att få lite skit på skorna.

 

Givetvis suktar kvinnorna efter honom. Världens genom tidernas absolut snyggaste vetenskaps man, säger dom.

 

Och det händer oavbrutet saker runt honom. Som av en slump dras han in i en gåta rörande försvunna stenar och magiska indiska folkslag. Kvinnorna och barnen tar han med sig för att avslöja den sannerligen misstänkta och skurkaktiga maharadjan.

 

Manusförfattarna i Hollywood var ju nyligen i strejk. Kanske var det även strejk när den här skrevs. För jag förstår ingenting. Vad har hänt med denna en gång så fantastiska film?


Som jag tyckte om den här filmen. Vägrar tro att dom andra två är lika usla. Måste se och utvärdera. Gå till botten med saken.

 

Den fjärde filmen i serien kommer jag i vilket fall se på bio. Men med låga förhoppningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback