Efter lite Egyptisk reggae

Så står jag i McDonaldskön. Klockan är kalsongtricket och kvällen trampar vatten.

Jag vet inte vad jag ska ha eller hur jag ska betala.

Alkoholen pumpar på bra inne i blodomloppet.

Det blir min tur. Nån beställer min mat. Det är fan inte jag.

Sen vill kassören ha betalt.

 

Men. Men. Vem betalar?


I min hand upptäcker jag en femtiolapp. Jag räcker över den och får min mat i en brun påse.

Jag avskyr donken. Vad jag gör här vet ingen.

Jag lufsar ut, mot tunnelbanan.

 

Har egentligen inget minne av att jag satt mig på tåget, men jag är helt säkert hemma nu.

Jävligt skumt.

Hemma som pennan. Pennan som tundran.

Bästa vän med Cape Cod Kwassa Kwassa.

Sjunger för mig själv i mörkret.

 

But this feels so unnatural. Peter Gabriel too...


Kommentarer
Postat av: Therese

Den låten går varm här också :)

Postat av: Magnus

Grymt :)

2008-10-19 @ 21:35:04
URL: http://timetokillistimetospill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback