Hyllning till Jack Kerouac

Jag bläddrar i On the road och steker pyttipanna. Läser nåt ord här, nåt ord där.

Fastnar vid en enkel dikt om rotlöshet. Rafsar ner den i anteckningsblocket.

 

 

När jag återgår till pytten upptäcker jag att den hunnit bli vidbränd.

 

Jag läser dikten igen och rör om i pannan med stekspaden.

 

Lite senare, precis efter att jag skrivit det här, snubblar jag över filmen nedan på tuben. Bilder ackompanjeras av avslappnad pianojazz och Kerouacs ekande diktuppläsning som en slags berättarröst. 



Kommentarer
Postat av: Magnus

Attan nu är videon borttagen.

Postat av: Magnus

Det är harmoni att lyssna på Kerouacs poesi. "Drum hum of lum mum... afternoon and nathing to do".



Eftersom Youtube-klippet blivit borttaget så hittade jag denna länk:

http://matchmd.vox.com/library/audio/6a00d4142a62843c7f00e39897cf750002.html

2009-04-30 @ 18:52:00
URL: http://timetokillistimetospill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback