Tankar från baren - Debaser

22:30

 

 

Tredje eller fjärde drinken in på kvällen och skallen hänger snart inte med. Innan belysningen dämpades lovade bartendern dyrt och heligt att det var äkta Cachaca. Kiwin i drinken var också äkta, tillade han skämtsamt. God drink hursomhelst. Nordpolen intar scenen om ungefär en och en halv timme. Jag är taggad. Som en vägg.

 

22:56

 

 

Det är bara filmstjärnor som gnuggar kroppar med baren. Tydligen.

 

00:13

 

Nordpolen kör igång. Huvuden radas upp framför mig. Många nävar i luften… på huliganvis.

 

00:25

Några låtar in i spelningen reagerar jag på att sångaren Pelle Hellström inte sjunger texterna fullt ut. Han utelämnar delar här och var. Några i publiken fyller i lite halvhjärtat.

 

00:32

Framträdandet är lite hämmat, nästan efterblivet.

 

00:33

 

 

Från brittiskt arbetarstål till svensk medelklass. Jag orkar inte utveckla det, men det känns rätt underligt.

 

02:50

Det kommer blåsa isbjörnar på gullmarsbron. Vem bestämde att jag skulle GÅ över? VEM?

 


Kommentarer
Postat av: Carl-F

"god drink" får en annan betydelse på engelska kom jag på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback