Stardrops [reviderad]

I badrummet hos min vän i Manchester fokuserar mina bakfylleögon på något absurt:

Koncentrerade stjärndroppar i plastflaska.

 

Jag gnuggar ögonen och fokuserar igen. Fortfarande samma sak.

Jag tar flaskan och undersöker den gula vätskan närmare. Ser hur den flyter runt där inne, fängslad i höljet. Vrider och vänder på flaskan. Tittar.
 

Vätskan ser inte drickbar ut. Inte en chans att jag har den till sorbet. Skruvkorken behåller jag på, annars rinner allt ut.

Ja.

Det går inte, stjärndropparna måste förbli där de är. I säkert förvar. Undangömda för världen.

 


Kommentarer
Postat av: sarah

Kolla och kommentera min blogg!

Postat av: Magnus

Jaha... men varför då? ehh hur hitta du hit egentligen?

2009-07-07 @ 23:07:24
URL: http://timetokillistimetospill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback