Samtal om öl och Fear and loathing in Las vegas

Utdrag från en chat med en polare:

 

- Magnus, vad heter den där ölen du drack förut?

 

- Den med Hunter Thompson-citatet?

 

- Ja, den.

 

- Eh, märket heter Flying dog, och jag drack en Amber lager.

 

- Vänta… måste skriva ner det så jag inte glömmer.

 

-  Så du kan göra en fear and loathing. Du vet, Depp hög på allt möjligt glider in i

hotellreceptionen, och har förutsett att han ska glömma sitt namn i ruset. Så han har

det uppskrivet på en lapp. 

 

- Hehe, så sjukt underbar film. Man blir så härligt påverkad av den också. Har

bara flippat ut lagom tills Depp skriker:  "Order us some golf shoes man!

Or we'll never get out of here alive!"

 

Tankepaus. Innan han fortsätter.

 

-  Jag snubblar in till bardisken: TJENA! eh.. jag heter... *tittar på lapp* Amber ale?

eh.. och jag vill ha en.. flying dog! Börjar svettas akut och kryper ner under

bardisken för att gömma mig.

 

- Något du definitivt blir ihågkommen för, se till att dölja företagspasserkortet bara.

 

-  Kommer vara utklädd… typ en gräsligt ful ödla, med en bandspelare

på magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback