HemSMS

På senare tid har möjligheten att skicka SMS till fasta telefonabonnemang introducerats. Meddelandet läses upp i luren av en stel robotröst. Om man inte svarar direkt fortsätter den att ringa vart femte minut i en halvtimme, därefter två gånger i timmen. Tjänsten tillhandahålls tyvärr inte längre på nattetid. Tror jag var och är en bidragande orsak till att leveransen begränsas till vardagar 10-18.

 

Jag är hursomhelst väldigt förtjust i tjänsten och har varit en flitig användare sen starten. Robotrösten är minst sagt humoristisk, den skänker mig många skratt.

 

Mitt offer är en vän. Han är singel, snart 30, har varit arbetslös över ett år och sover hela dagarna om ingen väcker honom. Gud vet vad han pysslar med nätterna i ända.

 

Det upprör mig att han ligger och sover när jag ringer honom efter jobbet på eftermiddagen. Och när han dessutom ljuger och säger att han satt och sökte jobb på Internet, fast hans röst är hes och nyvaket förvirrad, då kan jag inte låta bli.

 

Oftast skickar jag påhittade jobb- eller kontaktannonser när jag anar att han suttit framför datorn hela natten.

 

Något i stil med.

 

”Hej! Vid en sökning i arbetsförmedlingens databas hittade jag dina uppgifter. Inför vintern letar vi snöskottare som kan ställa upp vid nattliga behov i arvidsjaur. Är du intresserad, kontakta anna espinosa magdalena de la maggio crus på kompetenstorget. Du behövs kära arbetare.”

 

Eller.

 

” Jag skriver till dig för att jag gillar din kontaktannons i tidningen. Jag är en muskulös kulstötarkvinna från rumänien i mina bästa år. Jag gillar buskiga bastanta män med fluffig frisyr och galanta former. Och en sån verkar du vara. Vill du träffa mig ring. Desculpa Levantina Popesca.”

 

Jag kan inte hjälpa det. Det är evil. Humorn är låg, jag vet, men också gränslös och fantastisk.


Kommentarer
Postat av: Karl

Briljant! Var tillhandahålls denna tjänst?

2008-10-09 @ 20:38:35
Postat av: Sverka

Riktigt elakt, me like.



Ska absolut testa detta omedelbart!

Postat av: Magnus

Jo jag tackar, nja det är löjligt enkelt. Skriv ett SMS som vanligt på mobilen och skicka till ett fastnr så sköter tekniken resten.

2008-10-11 @ 00:58:43
URL: http://timetokillistimetospill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback