En vanlig dag

En dag när jag som vanligt höll på att tänka tankar hemma i köket föll en nytvättad ubåt ner genom taket. Jag försökte schasa iväg den med en tidning men den envisades med att följa efter mig vart jag än gick.

På kvällen käkade den upp mitt bästa hustak. Den fick naturligtvis magknip. Hela natten satt den och svor och grälade under en betydande papperslapp nere i källaren.

Jag försökte fånga den med en trög råttfälla och trasiga tankar. Efter tre dygn fastnade den i brevlådan och jag slängde ut den genom fönstret. Den klättrade genast uppför närmaste kontorsslav och försvann spårlöst.


Genererat av skrönmaskinen


Kommentarer
Postat av: Victoria

Det skulle ju gått mycket snabbare om du försökt fånga den med otänkta tankar...
;)

Postat av: Karl

(fusk)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback