Dagen innan

Att vara på Solvalla dagen innan julafton kändes väldigt Bukowski. I ett verk har jag för mig att han ingående beskriver sin framgångsstrategi på hästar. Men sidorna om strategin skumlästes och hamnade i den mentala papperskorgen med detsamma. In och ut. Istället tog jag råd av min far som spelar en del. Han rättar raden efter tipsextra varje lördag. Själv ser jag hellre på testbilden än genomlider Dagens dubbel. Men live är det en annan sak insåg jag efter första loppet, trots att jag förlorade. Jag sprang entusiastiskt upp till luckan efter loppen. Fortsatte spela.

Sista loppet och jag låg på minus. Min polare var bergsäker på vinnaren. Jag tog rygg. Loppet blev rafflande. Vår häst vann på spurt sedan storfavoriten galopperat i starten. Det betalade min middag.

Vi gick nöjda därifrån. Satte oss i bilen.

Bukowski spelade på högoddsarna och vann, för att sedan supa upp pengarna i sitt ruckel till hem tillsammans med en bastant kvinna han raggat upp i baren innan loppen.

Så firade han.

 

Men vi, vi hade en jul att fira.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback