BIKTEN, citat

Hämtat ur Bikten - Bekännelser från vanliga människor. Jag läser om folks allra innersta hemligheter, det får mig att känna mig mer mänsklig än någonsin.

 

”Jag jobbar på bibliotek här i stan och när ingen ser mig river jag ut sidor ur böckerna. Jag vet inte varför.”

 

Anonym 42 år

 

”Jag har en tvångstanke som gör att jag känner ett starkt behov av att, under långa perioder, blunda när jag kör bil. Det har nu eskalerat och jag försöker hela tiden slå mitt förra rekord. Det är på 32 sekunder.”

 

Okänd

 

”Jag gick ner till det lokala bygget en natt och flyttade runt deras märkpålar några meter hit och dit. Dagen efter grävde dom av en telefonledning och en fjärrvärmeledning.”

 

Mats, studerande

 

”Jag röker grönt och hasch, det vet inte min pojkvän. En gång la jag hasch i hans te och han sa att han kände sig väldigt avslappnad och att han hade det bra. Sen hade vi världens bästa samtal. Undrar om han vet vad det var i teet? Undrar om jag ska lägga i det igen?”

 

Emma

 

”Jag har en inre narcissist jag inte får utlopp för. Därför har jag en blogg. Om och om igen läser jag mina egna inlägg och skrattar högt åt mig själv och hur bra jag skriver.”

 

Magnus 27 år, oupptäckt geni

 

 


Kommentarer
Postat av: åsa

underbart

Postat av: Magnus

Tack Åsa. Att du orkar med mig. Jag orkar knappt.

2009-03-07 @ 14:14:53
URL: http://timetokillistimetospill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback