SELECTA Teknisk support – två förslag

Jag köper varor ur era maskiner som står utställda lite här och var. Främst dom i tunnelbanan och när jag gör det är jag oftast lite smålullig. Hittills har jag varenda gång ångrat köpet och velat nyttja svensk lagstiftad ångerrätt. Inom 14 dagar med obruten förpackning.

 

Första gången försökte jag slänga tillbaka haribopåsen i luckan och tänkte att jag skulle få tillbaka pengarna samma väg dom togs in, men takluckan mot varorna stängdes när jag försökte. Två väktare kom och undrade vafan jag sysslade med och uppmanade mig att genast sluta med vad det än var. Naturligtvis slutade det med att jag själv åt upp godispåsen fast jag egentligen inte ville ha den. 

 

Andra gången det inträffade köpte jag en såndär sandwich och ångrade mig efteråt. Jag kom ihåg fadäsen från förra tillfället och försökte då en annan approach. Nämligen att sälja den till löst folk på perrongen. Jag fastställde ett rimligt pris, prutat och klart, men ingen var intresserad. Ni förstår säkert själva vem som fick äta upp mackan till sist.

 

För att inte det här scenariot ska upprepas gång på gång föreslår jag att ni (A) installerar en återtagsfunktion på varje maskin så att era kunder kan nyttja ångerrätten. Alternativt att ni placerar ut kundtjänstpersonal dygnet runt vid varje automat som kan handskas med dylika ärenden. Dessutom vet ni lika väl som alla andra att staten säger att kunden alltid har rätt.

 

Om det inte går att installera en sådan funktion kan ni (B) i alla fall vara så vänliga att sända mig en lista med rekommenderat värde för vidareförsäljning av era varor på andrahandsmarknaden.  

 

PS. Kaffet ni levererar i maskinen på mitt jobb smakar pyton, kan ni byta ut det mot alkoholfritt mousserande vin?

 

PPS. Bifogar en bild på en Selectamaskin och inskannad bild på min uppätna haribopåse.

 

Med vänlig hälsning

Magnus

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 


Kommentarer
Postat av: DILAN

Ha en underbar kväll!



/
www.mramin.blogg.se :D



2009-06-16 @ 21:25:08
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Magnus

Tack då.

2009-07-02 @ 10:58:21
URL: http://timetokillistimetospill.blogg.se/
Postat av: tjoo

Tjenare! skulle vara intressant om du berättar lite om den där ångerrätten!!??

Vill gärna ha en länk eller något, är ju skitbra om det finns en lagstadgad ångerrätt för köp som inte omfattas av Distans- och hemförsäljningslagen.

Snälla berätta mer!! Du måste!

2009-07-17 @ 19:50:48
Postat av: Nåvå

Hej :)

2009-08-05 @ 16:40:37
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback