Jag skämdes inte. Mitt första musikminne, min första singel

 Vinylsingel: Johan Kinde - Valona


Jag var 9 år, satt på golvet framför teven med stora små ögon hade jag just upplevt något fantastiskt. Känslorna svallade över. Jag hade ännu inte lärt mig att tygla sådana glädjerus, så möjligen tog jag ett danssteg samtidigt som jag lite klumpigt försökte få ur mig refrängen.

 

Utan att behöva tjata fick jag singeln. Som tack spelade jag den om och om igen på farsgubbens skivspelare. Lärde mig texten utantill och imiterade Kinde på parkettgolvet och framför hallspegeln. Uttrycket solochvårare sa mig ingenting, det var inget ord i min vokabulär. Att han tidigare varit med i Lustans lakejer hade jag ingen aning om. Inte heller att han sysslade med droger och galenskap kände jag till, jag tyckte mest han såg stilig ut i sin flashiga röda kostym med axelvaddar.

 

Men när Michael Jacksons Black or White inhandlades på ortens kombinerade sport- och musikaffär föll Valona i glömska. Jag fick en ny favorit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback