Ytterligare ett standardinlägg

Jag har problem, men jag vet inte med vad. Jag behöver reda ut saker, men jag vet inte vad. 
 

Nu ser jag på meningarna jag nyss skrev. De ger mig ingenting. Jag har förlorat det lilla jag hade. Jag är orolig, på gränsen till ångestfylld. Jag andas in… och ut. Jag har tagit på mig för mycket. Det ger mig dåliga tankar. Onda tankar.  

Jag börjar se mig omkring efter något som kan rädda mig. Det är friidrott på tv. Jag sätter mig i tv-soffan. Jag har inget ljud på. Det är bra. Enkelhet är precis vad jag behöver nu. Inget onödigt som stör. Det är damernas längdhopp. Reglerna i friidrott är ofta ganska enkla. Som längdhopp: först springa sen hoppa -långt, eller sprint: springa först över mållinjen. 

Det är enkelt. Det lugnar mig. 

Men det är fortfarande inte bra. Nu ska Carolina Klüft hoppa också. Det känns alldeles för överväldigande för mig att klara av just nu. Jag byter kanal.


Det är ett matprogram. Kocken gör i ordning marinad med apelsinjuice och massa annat. Det ska grillas. Kalkonbröst ska tydligen ligga på grillen i två timmar, får jag veta. Ojdå, tänker jag. Nu tar han fram kyckling. Allt är väldigt stort. Grillen, kalkonbrösten, kocken och kycklingen. Och väldigt amerikanskt.


Nu blir det reklam. Då går jag på toa.



Nu är jag tillbaka. Ledsen att det tog tid.


Kommentarer
Postat av: Karl Engman

Hmm tänkte att det är artigast att berätta att jag läser din blogg och finner den ytterst rogivande. Tack

2006-08-13 @ 21:22:45
Postat av: Magnus

Tack Karl, det var snällt sagt.

2006-08-14 @ 09:22:50
Postat av: Karin

Utmaning!

http://karinstensdotter.blogg.se/150806074017_bcker.html

Postat av: Sara

Hej!

2006-08-16 @ 10:32:48
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se
Postat av: Karin S

Ledsen att jag skrev fel på ditt namn, jag ändrar. Det beror nog på att jag inte känner dig så bra än. Men jag gillar bloggen.
Du tar den tid du behöver för Utmaningen, du kan ju även strunta i den om du vill det.
Känn dig helt fri!

2006-08-16 @ 11:47:37
URL: http://karinstensdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback