Två perspektiv

1.


2.

Jag hade gått av mitt pass för kvällen och tiggt åt mig en cigg av några tuffa killar vid rökrutan i gränden, trots att jag inte röker. Lustigkurren i gänget kunde inte låta bli att fråga om jag ville ha dunderhonung till cancerpinnen. Jag log och var redan på väg därifrån när de föll i skratt.

 

Jag siktade in mig på strandpromenaden, men vek halvvägs av mot strandkanten. Blev stående där och slängde blickar åt horisonten. Jag var ett vrak av tappade tankar och försummade känslor. Jag kände mig klar. Överkörd av allt och alla. Det var definitivt slutet på någonting, jag visste bara inte på vad.  

 


Kommentarer
Postat av: Ellen

Gillar verkligen din blogg! Min är nog i ytligaste laget för dig men den speglar bara en sida av mig och mitt som som skönhetsrådgivare. /E

Postat av: elin

Tur att hon va tillräckligt snygg på fotot annars kanske inte illustrationen blivit så bra :P

2009-04-03 @ 23:43:07
URL: http://fobiii.blogg.se/
Postat av: Anonym

har du lyssnat på Andrew Bird eller Johnny Flynn? meget godt!



var det du som var mannen med Bamse-dräkten förresten? tyckte det var en så fin historia med ett klassiskt läckert slut.

2009-04-04 @ 21:23:34
URL: http://svartaregndroppar.blogg.se/
Postat av: Magnus

Mannen i Bamsedräkten var inte jag. Perspektiv 1 är ett utdrag ur Maria Svelands Bitterfittan och jag vände bara på perspektivet i 2.



Johnny Flynn har jag ju namedroppat 2 gånger i tidigare inlägg om jag inte minns fel. Har lyssnat sönder och samman hans platta.



Andrew Bird har jag bara lyssnat sporadiskt på. ÄR han värd bättre?



Ellen: kul att du gillar min blogg. Jag är glad för varenda läsare.







2009-04-05 @ 22:48:05
URL: http://timetokillistimetospill.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har faktiskt inte läst din blogg från pärm till pärm eller vad det kan hetta på interaktivt språk, tro't eller ej. Flynn kan dock inte tipsas om för mycket tycker jag.



Om Andrew Bird ÄR värd bättre? Möd bättre vill jag påstå; hela skivan "Noble Beast" är grym - typ Jeff Buckley möter Keane fast lugnare.

2009-04-07 @ 00:01:23
URL: http://svartaregndroppar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback